Wyświetlanie 169–180 z 248 wyników

  • A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik

    A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik Układy zapłonowe z elementami obrotowymi, dzisiaj dość rzadko stosowane, są niezbędne do zrozumienia istoty zapłonu. Zamontowane w klasycznym stylu na panelu edukacyjnym testy zapłonu można uruchomić bez jakiegokolwiek zagrożenia. Uwzględniają one odstęp styków, szczelinę miedzy elektrodami, ciśnienie sprężania czy zakłócenia w kompresji.

  • A2.2.1.2 Rozrusznik

    A2.2.1.2 Rozrusznik Rozrusznik jest maszyną szeregową DC, która może podnieść moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach , aby można było uruchomić silnik spalinowy. Utrzymanie uzyskanej siły z układu elektrycznego wymaga odpowiednio wysokiego prądu oraz przekroju przewodów. Zestaw edukacyjny jest przygotowany do rejestracji krzywej prędkości w funkcji momentu obrotowego. Rozrusznik jest więc obciążony przez hamulec magnetyczny….

  • A2.2.1.1 Silnik wycieraczek

    A2.2.1.1 Silnik wycieraczek The windshield wiper – clear sight, without which nothing goes in the rain! The classic windshield wiper application uses grinding machines for the front wipers. By contrast, the rear window wipers have a pole-changeable operation, since they work predominantly intermittently. An automatic windshield wiper with rain sensor distinctly increases comfort and contributes…

  • A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów

    A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów Ponieważ konwencjonalne oświetlenie pojazdów jest przeznaczone do jazdy po prostej drodze, zakręty lub boczne uliczki nie są optymalnie oświetlane podczas skręcania. Dlatego inżynierowie opracowali systemy, które poruszają reflektorami w zależności od położenia kierownicy, początkowo mechanicznie, a później także elektrycznie. System ten jest nadal znany jako „dynamiczne światła doświetlające zakręty”. Statyczne światła…

  • A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów

    A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów That is especially convenient when passing: Lane changes as well as the return into the line of cars is clearly announced by the repeated use of turn signals, as the German Highway Code (STVO) calls for in §5. The vehicles behind receive sufficient warning, and the passing driver can…

  • A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC

    A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC Pojazd silnikowy stał się częścią codziennego życia dla dzisiejszych kierowców. Dotyczy to licznych właścicieli , którzy chcieliby korzystać ze wspólnych urządzeń przenośnych oraz sprzętu powszechnego użytku w swoim samochodzie. Modele samochodów muszą być więc wyposażone w gniazda 230 V. Alternatywnie są możliwe różne rozwiązania, które dostarczają  prąd 230…

  • A2.1.3.4 Reflektor z oświetleniem LED

    A2.1.3.4 Reflektor z oświetleniem LED LED-y (Light Emitting Diodes) były najpierw używane jako kierunkowskazy z tyłu pojazdu, super jasne diody LED mogą być również stosowane w reflektorach jako światło główne. Diody LED w przeciwieństwie do  lamp halogenowych i ksenonowych oferują dużo wyższą wydajność, dłuższą żywotność, a przede wszystkim większe możliwości w projektowaniu samochodów.   Zastosowanie…

  • A2.1.3.3 Adaptacyjny system oświetlenia AFS

    A2.1.3.3 Adaptacyjny system oświetlenia AFS Aby ułatwić  kierowcy  prowadzenie pojazdu, coraz częściej w nowoczesnych pojazdach można znaleźć tak zwane „systemy wspomagające kierowcę”. Wycieraczki uruchamiające  się automatycznie podczas padającego deszczu czy światła włączające się po zapadnięciu ciemności to tylko niektóre z przykładów. Adaptacyjny System Przedniego Oświetlenia AFS jest jedną z najważniejszych innowacji w tej dziedzinie.  System…

  • A2.1.3.2 System dodatkowy kontroli przyczepy

    A2.1.3.2 System dodatkowy kontroli przyczepy Używając systemy oświetleniowe sterowane przez magistralę CAN z elektryczną jednostką sterującą, gniado do wtyczki od przyczepy nie może być po prostu połączone równolegle do świateł tylnych. W rzeczywistości wymagane jest podłączenie właściwej jednostki do topologii CAN.  

  • A2.1.3.1 System oświetleniowy z magistralą danych CAN

    A2.1.3.1 System oświetleniowy z magistralą danych CAN Z pomocą większej transmisji danych w obrębie  sieci w silniku samochodowym, zespoły sterujące przejmują także   zarządzanie oświetleniem i układem elektrycznym w nowoczesnych samochodach osobowych. System edukacyjny składa się z przełącznika na kolumnie kierowniczej z  zespołem sterującym oraz systemem elektrycznym do włączania przednich i tylnych świateł. Może on być…

  • A2.1.2.1 System oświetleniowy

    A2.1.2.1 System oświetleniowy Przy zastosowaniu  elipsoidalnych reflektorów emitowane wiązki światła charakteryzują się większą  ostrością. Umieszczenie soczewki bliżej ich umożliwia osiągnięcie wyraźniejszej granicy między światłem i cieniem. Pozostałe światło może następnie być równomiernie rozłożone nieco dalej na drodze za pośrednictwem odpowiedniego obiektywu. ) does it grow. Przy różnym obciążeniu pojazdu, system kontroli ustawienia poziomu reflektorów powinien…

  • A2.1.1.2 Alternator

    A2.1.1.2 Alternator Prądnica trójfazowa – znana także jako alternator – to maszyna indukcyjna pracująca jak generator , który w zależności od prędkości wirnika, wytwarza trójfazowy prąd zmienny w polu elektrycznym. Ponieważ układ elektryczny jest zaprojektowany jako system zasilany prądem stałym, więc napięcie trójfazowe musi być ciągle prostowane. Technologia sterowania również jest tu istotna: napięcie powinno…