A2.4.1.5 System klimatyzacji

Zapytaj o produkt +

Opis

A2.4.1.5 System klimatyzacji

Trener klimatyzacji samochodowej pozwala uczniom dowiedzieć się, jak działa typowy system, jednocześnie ucząc się zasad chłodzenia. Korzystając z autentycznych komponentów, uczestnicy kursu uczą się, jak wyszukiwać usterki i serwisować je za pomocą bezpiecznego i dostępnego systemu. Produkt został zaprojektowany specjalnie z myślą o praktycznych szkoleniach i może być również używany przez uczniów do bezpiecznego odzyskiwania i ponownego napełniania czynnika chłodniczego.

W komplecie ze sprężarką, skraplaczem, osuszaczem, zaworem rozprężnym i parownikiem, urządzenie jest wstępnie zainstalowane z czynnikiem chłodniczym typu R134a, który jest gazem nie niszczącym warstwy ozonowej HFC i jest zgodny z globalnymi wytycznymi dotyczącymi emisji. System jest wyposażony w porty serwisowe wysokiego i niskiego ciśnienia, które ułatwiają podłączenie zestawu manometrów lub odzyskiwanie i ponowne napełnianie czynnika chłodniczego. Porty te są typowym typem szybkozłącza, jakie można znaleźć w nowoczesnych pojazdach.

Prędkość silnika, który symuluje silnik pojazdu, jest regulowana za pomocą elektronicznego, sterowanego cyfrowo trójfazowego napędu falownikowego. Umożliwia to zademonstrowanie wpływu prędkości sprężarki na wydajność systemu. System jest przeznaczony do montażu na stole i zasilania z sieci 230 V lub 110 V prądu przemiennego. Posiada gniazdo wyjściowe 12 V dc, które umożliwia podłączenie urządzeń pomocniczych, takich jak lampa UV do wykrywania nieszczelności.

Parametry:

  • Wykorzystuje rzeczywiste komponenty samochodowe
  • Nadaje się zarówno do nauczania techników, jak i kształcenia zawodowego
  • Przenośna konstrukcja
  • Wykorzystuje czynnik chłodniczy HFC, który nie niszczy warstwy ozonowej
  • Umożliwia bezpośredni dostęp do wszystkich komponentów
  • Symuluje cztery typowe usterki
  • Silnik o zmiennej prędkości symuluje silnik samochodu
  • Dostępne dla podłączenia do sieci 110 V lub 230 V

Zapewnienie wziernika umożliwia uczniom obserwację stanu czynnika chłodniczego po stronie wysokiego ciśnienia układu. Pomaga to w diagnozie czterech symulowanych typowych usterek, które mogą być zastosowane przez instruktora. Następujące cztery symulowane uszkodzenia mogą być zastosowane przez ustawienie przełącznika uszkodzenia na głównym panelu sterowania:

  • Zablokowany TEV (termiczny zawór rozprężny)
  • Zablokowany osuszacz odbiornika (tylko wersja TEV)
  • Wadliwa płytka zaworowa
  • Jednostka pod kondensacją

Uczeń będzie obserwował skutki usterek poprzez monitorowanie ciśnień w układzie (za pomocą opcjonalnych manometrów na kolektorze) zmian w pracy chłodzenia, obserwując zmiany na termometrze cyfrowym oraz obserwując stan czynnika chłodniczego we wzierniku. Wyłącznik wysokiego ciśnienia wyłącza sprężarkę, jeśli ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia staje się nienormalnie wysokie.

Marka

Leybold

Firma produkuje zestawy edukacyjne do kształcenia akademickiego oraz szkolenia zawodowego z zakresu fizyki, chemii, biologii oraz elektroniki, elektrotechniki, automatyki, telekomunikacji, maszyn elektrycznych, odnawialnych źródeł energii i fotoniki, jest częścią grupy LD Didactic.