Opis
PACK-AC2 (zasilacz + akcesoria) może być wykorzystany do badania 1500W silnika asynchronicznego. Wyznaczony przez 1500W trójfazowy alternator, właściwości dobrano na podstawie pomiarów wykonywanych przez różne urządzenia zarówno analogowe jak i cyfrowe.
BADANIE ASYNCHRONICZNEGO SILNIKA INDUKCYJNEGO
- Badanie połączeń gwiazda/delta silnika asynchronicznego
- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi.
- Pomiary i porównania różnych wartości napięcia i prądu w zależności od wybranego typu połączenia.
- Badanie metody „dwóch mocy”
- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi.
- Pomiary mocy P1/P2.
- Obliczenie całkowitej mocy pobieranje przez silnik
- Badanie pracy silnika bez obciążenia, z obciążeniem i przeciążonego , używając trójfazowego
1500W alternatora- Teoretyczne przypomnienia wzorów matematycznych dotyczących asynchronicznego silnika indukcyjnego.
- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi między silnikiem a urządzeniami pomiarowymi
- Obliczenie elektrycznych i mechanicznych wielkości charakteryzujących silnik na podstawie jego tabliczki znamionowej
- Prędkość synchroniczna a L iczba par biegunów silnika
- Poślizg a
- Pobór mocy a
- Moc bierna a
- Moment obrotowy
- Wydajność
- Moc pozorna
- Utworzenie tabeli zawierającej obliczenia i pomiary wartości elektrycznych i mechanicznych dla różnych obciążeń silnika
- Pobór prądu aP obór mocy
- Prędkość obrotowa
- Moment obrotowy
- Moc pozorna
- Poślizg
- Mocy użyteczna
- Współczynnik mocy
- Moc bierna
- Wydajność
- Porównanie teoretycznych obilczeń z wartościami otrzymanymi podczas badania silnika
- Wykreślenie krzywych na podstawie pomiarów mechanicznych, takich jak:
- Moment obrotowy w funkcji mocy użytecznej*
- Wydajność w funkcji mocy użytecznej*
- Prąd w funkcji mocy użytecznej*
- Prędkość obrotowa w funkcji mocy użytecznej*
- Poślizg w funkcji mocy użytecznej*
* albo innej zmiennej.