Opis
Zestaw PACK-DC1 może być używany do badania silnika DC .
- Badanie schematów połączeń ze wzbudzeniem bocznikowymi i wzbudzeniem
obcym (niezależnym)- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi silnika w zależności od wybranego
typu wzbudzenia. - Pomiary i porównanie różnych poborów mocy oraz wartości napięcia i prądu
w zależności od wybranego rodzaju wzbudzenia.
- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi silnika w zależności od wybranego
- Metoda obliczeniowa stosowana do określenia wartości rezystancji:
- rozruchowej
- wzbudzenia
- Pomiary i porównanie różnych poborów mocy oraz wartości napięcia i prądu w zależności
od wybranego rodzaju wzbudzenia. Badanie pracy silnika bez obciążenie, obciążonego i
przeciążonego przy wzbudzeniu obcym(niezależnym) i wzbudzeniu bocznikowym:- Teoretyczne przypomnienia wzorów matematycznych dotyczących silnika DC.
- Zapoznanie się z połączeniami kablowymi między silnikiem a urządzeniami pomiarowymi.
- Stworzenie tabeli zawierającej pomiary i obliczenia wielkości mechanicznych i elektrycznych dla różnych obciążeń silnika.
- Pobór prądu stojana/wirnika
- Pobór mocy stojana/wirnika
- Prędkość obrotowa
- Moc użyteczna
- Moment obrotwy silnika
- Siła elektromotoryczna
Wydajność
- Wykreślenie zależności na podstawie pomiarów, takich jak
- Prędkośc obrotowa w funkcji prądu stojana
- Wydajnośc w funkcji prądu wirnika
- Moment obrotowy w funkcji prądu wirnika
- Pobór mocy w funkcjiiprądu wirnika
- Analiza rezultatów i wnioski.
- Zasilanie z dwóch niezależnych wyjść w zakresie od 0 do 220
- V DC zasila twornik i stojan silnika
- Opornik rozruchowy służy do uruchamiania silnika bez skoków i ochrony przed nadmierną prędkością.
Hamulce obciążają silnik z wartości pomiędzy 0 a 125% obciążenia znamionowego. Czujnik momentu obrotowego (bezszczotkowy, nie wymaga konserwacji) obrazuje dynamiczny moment obrotowy. Tachogenerator DC generuje sygnał (10V/1000 T/min) prędkości - Różne urządzenia pomiarowe mogą być stosowane do kontroli obciążenia silnika.
ref. PACK-DC1
DOSTĘPNE RÓWNIEŻ W WERSJI 300W. PROSIMY O KONTAKT.