Kontrola emisji spalin, mini auto. Mechanika pojazdowa | Delorenzo
Ten panel symulacyjny zajmuje się badaniem urządzeń i systemów służących do kontroli i redukcji emisji silników benzynowych.
Opis
MOŻLIWOŚCI TRENAŻERA
- Spalanie paliwa w cylindrach silnika jest niecałkowite.
- Im bardziej jest niekompletne, tym wyższa jest emisja szkodliwych składników obecnych w spalinach silnika.
- Trenażer wyposażony jest w silnik elektryczny, z kołem fonicznym i magnetycznym, czujnikiem położenia i prędkości obrotowej.
- Silnik elektryczny „symuluje” pracę prawdziwego silnika (wszystkie operacje wykonywane są z prędkością 10-krotnie, niższą od rzeczywistej prędkości silnika: od 80 do 600 obr / min).
- Umożliwia to wizualizację pracy różnych urządzeń na diodach LED, np. świec zapłonowych, wtryskiwaczy, itp.
- Na wyświetlaczu LCD widoczne są rzeczywiste prędkości (obr / min od 800 do 6000).
- Wszystkie sygnały (na diodzie LED i zaciskach) zsynchronizowane są z obrotami koła fonicznego, co sprawia, że praca trenera jest „prawdziwa”.
CHARAKTERYSTYKA
W ramach lekcji możliwe jest omówienie następujących tematów:
- Ogólna struktura systemu zarządzania silnikiem benzynowym
- Skład spalin w silnikach pracujących w cyklu Otto
- Przygotowanie i kontrola paliwa
- Regulacja Lambda
- Recyrkulacja spalin, zapobieganie parowaniu paliwa i termiczne dopalanie
- Czujniki i siłowniki stosowane w układach redukcji spalin
- Jednostka sterująca (ECU) i CAN-BUS
- Analiza sygnałów elektrycznych czujników i elementów wykonawczych
- Rozwiązywanie problemów za pomocą tradycyjnych instrumentów
- Rozwiązywanie problemów z autodiagnostyką OBD