Opis
Epicyclic Gear Train and Holding Torque training system (DN – 021) ma na celu zademonstrowanie epicyklicznego układu przekładni, znanego również jako zestaw przekładni planetarnych, który jest uważany za jeden z najważniejszych wynalazków w inżynierii. System ten ma duży mechanizm zmiany prędkości i jest stosowany w samochodach jako istotna część automatycznych skrzyń biegów. Trener zapewnia kompleksowe zrozumienie systemu, zaczynając od wyjaśnienia czterech głównych części epicyklicznego układu przekładni (koło słoneczne, koła planetarne, koło pierścieniowe, nośnik) i przechodząc do pomiarów współczynników prędkości kątowej, a także uzyskiwania wartości momentu obrotowego różnych kół zębatych i porównywania wejściowych wartości momentu obrotowego.
Zakres dostawy
- Epicyclic Gear Train & Holding Torque Trainer (DN – 021)
- Hard Copy User Manual
Opcje
Szczegóły techniczne
- Trener koncentruje się na mechanizmie działania przekładni epicyklicznej i sposobie jej wykorzystania, gdy kombinacja kół zębatych w zazębieniu jest używana do przenoszenia ruchu.
- Trener składa się z przekładni epicyklicznej, która jest połączona z jednej strony z silnikiem elektrycznym o zmiennej prędkości, a z drugiej strony z bębnem hamulcowym w celu pomiaru przenoszonego momentu obrotowego.
- Trener zawiera również panel sterowania, który składa się z cyfrowego amperomierza i woltomierza, wskaźnika obrotów i regulatora prędkości.
- Silnik elektryczny jest używany jako wał napędzany. Przekładnia epicykliczna została zaprojektowana do przenoszenia napędu w pojazdach silnikowych (lub innych maszynach) i zapewnia nieskończoną zmianę stosunku prędkości napędzanego wału względem wału silnika napędowego.
- Jest to również automatyczna regulacja obciążenia silnika, który jest poddawany stale zmieniającemu się obciążeniu gradientowemu.
- Przekładnia epicykliczna składa się z czterech podstawowych elementów, które można sklasyfikować jako: koło słoneczne, koło planetarne, koło pierścieniowe i nośnik, który służy do przenoszenia koła planetarnego.
- Koło słoneczne napędza otaczające je przekładnie planetarne, które są przymocowane do nośnika.
- Koło pierścieniowe to zewnętrzny pierścień z zębami skierowanymi do wewnątrz, które zazębiają się z kołem planetarnym.
- Przekładnia składa się z wewnętrznego koła zębatego o 70 zębach, takiego samego jak koło pierścieniowe.
- Składa się również z koła planetarnego o 20 zębach i koła słonecznego o 30 zębach.
- Silnik elektryczny to silnik prądu stałego o mocy 1 KM i prędkości obrotowej 1380 obr / min, który napędza koło słoneczne.
- W tym systemie jeden z elementów przekładni epicyklicznej jest nieruchomy; jeden element jest wejściowy, dostarcza moc do systemu, a ostatni element jest wyjściowy, odbiera moc z systemu.
- Stosunek obrotów wejściowych do obrotów wyjściowych zależy od liczby zębów w każdym kole zębatym i od tego, który element jest nieruchomy.
- Trener posiada również układ hamulca linowego do pomiaru wyjściowego momentu obrotowego i momentu trzymającego.
- Koło pasowe jest zamontowane na wale wyjściowym przekładni wewnętrznej.
- Układ pomiaru momentu obrotowego z balansem sprężynowym jest zapewniony zarówno dla wewnętrznego koła zębatego, jak i nośnika planety, dzięki czemu można zmierzyć moment obrotowy wymagany dla nieruchomego elementu i wyjściowy moment obrotowy dla drugiego elementu.
- Prąd silnika skalibrowany pod kątem momentu obrotowego silnika za pomocą cyfrowego wskaźnika obrotów.
- Cyfrowy wskaźnik obrotów umożliwia określenie prędkości kątowych wszystkich elementów.
- Dostarczona skrzynia biegów ma przezroczystą obudowę, aby zobaczyć pracę słońca, planety i kół zębatych.
Eksperymenty
- Demonstracja działania przekładni epicyklicznej.
- Pomiar przełożenia przekładni epicyklicznej między wałem wejściowym a wałem wyjściowym
- Pomiar przełożenia przekładni epicyklicznej między wałem wejściowym a bębnem trzymającym
- Pomiar wejściowego momentu obrotowego, momentu trzymającego i wyjściowego momentu obrotowego
- Pomiar momentu trzymającego & przenoszony moment obrotowy przekładni epicyklicznej
Marka
BEDO
