Modele silników – samochodowe silniki benzynowe w przekroju | VB Italy
Modele silników w przekroju umożliwiające zapoznanie się z budową. Przekroje dotyczą silników benzynowych, hybrydowych i rozwiązań na benzynę + gaz.
Opis
Działające modele silników – można je uruchomić ręcznie za pomocą korby lub elektrycznie przed podłączenie do gniazdka 220V, zależnie od modelu (szczegóły w tabeli poniżej).
Pracują na zredukowanej prędkości dla celów szkoleniowych.
Model w przekroju jest starannie podzielony dla celów ćwiczeniowych, każda część jest pomalowana innym kolorem dla łatwiejszego rozróżnienia części, pokazania szczegółów układu smarowania, paliwowego i chłodzenia.
Wiele części jest chromowanych galwanicznie i ogniowo dla dłuższej żywotności.
Dostępne modele silników
Silnik z elektronicznym wielopunktowym wtryskiem paliwa
Nr kat: VB 4300
zasilanie stanowiska: benzyna/LPG
Dokładny przekrój silnika FIAT, w którym główne komponenty dwóch różnych obwodów zasilania (benzyna i LPG) są ukazane w przekroju:
Układ zasilania benzyną:
– elektro-wtryski
– korpus przepustnicy
– szyna
– czujniki / koło foniczne
– sonda Lambda
– zapłon elektroniczny
Układ zasilania LPG:
– reduktor genius
– elektrozawór LPG
– zbiornik LPG z czujnikiem poziomu
– gniazdo zasilania
– filtr
– szyna i elektro-wtryski LPG
Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 16 zaworów
Nr kat: VB 4600 (opcja VB 4601)
zasilanie stanowiska: elektryczne lub manualnie
Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (wlot paliwa w komorze spalania a nie w kanale zasysania powietrza), mają wysoką wydajność i są projektowane zgodnie z najbardziej surowymi regulacjami przeciw zanieczyszczeniom.
Możemy dostarczyć:
– VB 4600/F – TSI-FSI Audi/Volkswagen
– VB 4600/G – GDI Mitsubishi
– VB 4600 F/J/G
Główna specyfikacja techniczna:
– 4 cylindry w rzędzie
– Pojemność skokowa: 1400-2000 cc
– Podwójny wałek rozrządu DOHC
– Elektroniczny wtrysk wielopunktowy
– 4 zawory na cylinder
– Chłodzenie wodą
– 12V alternator
Silnik z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i zębatym paskiem rozrządu.
Nr kat: VB 5445
zasilanie stanowiska: manualne
– 4 suwowy silnik benzynowy
– 4 cylindry liniowe
Silnik z zaworem głowicy (OHV) i łańcuchem rozrządu
VB 5450
zasilanie stanowiska: manualne
– 4 suwowy silnik benzynowy
– 4 cylindry liniowe
FIAT 4-cylindrowy silnik benzynowy z elektronicznym wtryskiem L-Jetronic
Nr kat: VB 5150 (opcja VB 5152)
zasilanie stanowiska: elektryczne
– Pojemność skokowa: 2000 cu. cm
– 2 wałki rozrządu głowicy
– MULTIPOINT elektryczny wtrysk
– 4 cylindry w linii
– Skrzynia biegów: 5 do przodu + wsteczny
– Max moc: 140 hp.
– Elektroniczny zapłon
Opcja – Model VB 5152
dodatkowo ze skrzynią biegów: 5 przednich +wsteczny. Jedna zintegrowana przekładnia i przedni napęd.

FIAT 4-cylindrowy, silnik benzynowy z gaźnikiem
Nr kat: VB 5000
zasilanie stanowiska: elektryczne
– Pojemność skokowa: ok. 1200/2000 cu. cm
– Wałek rozrządu w skrzyni korbowej, pasek / łańcuch napędowy
– Zawory powietrzne w linii
– Cewka zapłonowa
– Mechaniczna pompa benzynowa
– Skrzynia biegów 4 do przodu + wsteczny
– Sprzęgło suchej pojedynczej płyty
FIAT 4-cylindrowy, silnik benzynowy z podwójnym wałkiem gaźnika
Nr kat: VB 5100
zasilanie stanowiska: elektryczne
– Pojemność skokowa: 1600/2000 cu. cm
– 2 wałek rozrządu napędzany paskiem zębatym
– Napowietrzne zawory w systemie-V
– Cewka zapłonowa
– Alternator
– Podwójny gaźnik
– Skrzynia biegów: 5 w przód + wsteczny
– Sprzęgło suchej płyty pojedynczej
Volkswagen 4 cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem K-Jetronic
Nr kat: VB 5165
zasilanie stanowiska: elektryczne
– Pojemność skokowa: 1600/1800/2000 cu. cm
– Wałek rozrządu głowicy (OHC)
– Rozkład za pomocą paska zębatego
– 4 cylindry w linii
– Skrzynia biegów: 5 w przód + wsteczny, ze zintegrowaną przekładnią
BMW 6 cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem L-Jetronic
Nr kat: VB 5170 – VB 5175
zasilanie stanowiska: elektryczne
Nr kat: VB 5170 – VB 5175
– Pojemność skokowa: 2000/3200 cu. cm
– Wałek rozrządu głowicy (OHC), zawory w układzie-V
– Rozkład za pomocą łańcucha rolkowego
– 6 cylindrów w linii
– Skrzynia biegów: 5 do przodu + wsteczny
Nr kat: VB 5176
– Pojemność skokowa: 2000/2500 cc
– Podwójny wałek rozrządu głowicy (DOHC)
– Rozkład za pomocą łańcucha rolkowego
– 4 zawory na cylinder
– 6 cylindrów w linii
– Skrzynia biegów: 5 do przodu + wsteczny
Toyota silnik benzynowy z wtryskiem M VVT.I
Nr kat: VB 5181M (Opcja 5181E)
zasilanie stanowiska: manualne lub elektryczne
– 4 cylindry
– Pojemność skokowa: 1000-1300 cc
– DOHC – podwójny wałek rozrządu głowicy
– VVT.I system z elektronicznie sterowanym zaworem ssącym
– 4 zawory na cylinder
– Łańcuch rolkowy
– Wielopunktowy wtrysk elektroniczny z przepustnicą
– Alternator 12V
– Zawór termostatyczny
6 cylindrowy silnik benzynowy z gaźnikiem lub sterowaniem elektrycznym
Nr kat: VB 5190 (Opcja E.M oraz 5195 M i E)
zasilanie stanowiska: elektryczne lub manualne
– 6 V cylindrów
– Pojemność skokowa: 2000-3000 cc
– DOHC (2 na głowicę)
– Wielopunktowy wtrysk elektryczny
– Odśrodkowa pompa wody
– Alternator 12V
5190 – gaźnik
Opcja 5195 – sterowanie elektroniczne
Fiat silnik benzynowy
Opcje:
– z gaźnikiem
– z gaźnikiem i skrzynią biegów
– z wtryskiem elektrycznym
– monojetronic + gaźnik
– z wtryskiem elektrycznym i skrzynią biegów
Nr kat: VB 5210, VB 5211, VB 5212, VB 5220, VB 5222
zasilanie stanowiska: elektryczne lub manualne
– 4 cylindry w linii
– Pojemność skokowa: 1000-1300 cc
– Wałek rozrządu głowicy
– Gaźnik lub wtrysk elektryczny
– Elektroniczny zapłon
– Alternator
– Pasek zębaty
– Opcjonalnie skrzynia biegów (model 5212 i 5220)
– Opcjonalnie Monojetronic (model 5220)
Mercedes klasy A silnik benzynowy z wielopunktowym wtryskiem elektrycznym i skrzynią biegów
Nr kat: VB 5243
zasilanie stanowiska: elektryczne lub manualne
– 4 cylindry w linii, 4 skoki
– 1600 cc
– pompa olejowa, filtr olejowy
– wałek rozrządu OHC
– 8 zaworów
– Wielopunktowy wtrysk elektryczny
– filtr powietrza, chłodnica
– kolektor dolotowy
– mierniki przepływu powietrza
– sprzęgło
– skrzynia biegów – 5 biegów + 1 wsteczny
dyferencjał
FIAT 500 dwucylindrowy silnik benzynowy
Nr kat: VB 5230
zasilanie stanowiska: manualne
Główna specyfikacja techniczna:
– Chłodzenie powietrzem
– Pojemność skokowa: 500 cu. cm
– Wałek rozrządu w skrzyni korbowej
– Pojedynczy gaźnik
– Zawory nad głowicą