Opis
Pneumatyczny i elektropneumatyczny system szkoleniowy został zaprojektowany w celu zapewnienia praktycznego szkolenia w zakresie szerokiej gamy obwodów pneumatycznych i elektropneumatycznych stosowanych w najczęstszych zastosowaniach przemysłowych. System szkoleniowy jest wyposażony w dużą liczbę komponentów, aby zwiększyć umiejętności uczniów w zakresie konstruowania obwodów i czytania powiązanych schematów i rysunków. Korzystanie z tego systemu szkoleniowego pozwala uczniom nauczyć się integrować różne komponenty w obwodzie, a także wykonywać okablowanie różnych komponentów elektrycznych w celu obsługi obwodu.
Zakres dostawy
- Pneumatyczny i elektropneumatyczny system szkoleniowy (MHP103)
- Rama główna (MHP103.01)
- Jednostka pneumatyczna (MHP103.02)
- Panel sterowania (MHP103.03)
- Główny zestaw eksperymentalny (MHP103. 04)
- Twarda instrukcja obsługi
Opcje
- Zestawy opcjonalne (MHP103.05)
- Zestaw eksperymentalny pneumatyki (MHP103.05.01)
- Zestaw eksperymentalny elektropneumatyki (MHP103. 05.02)
- Zestaw PLC (MHP103.05.03)
- Zawartość cyfrowa (BI01)
Szczegóły techniczne
- Trener składa się z ramy głównej, panelu sterowania i głównego zestawu eksperymentalnego.
- Posiada również cztery opcjonalne zestawy (nie dołączone do zestawu), z których można wybierać do konstruowania i sterowania różnymi obwodami pneumatycznymi i elektropneumatycznymi.
- Moduły są wymienne, aby zapewnić uczestnikom szkolenia możliwość ich mieszania i dopasowywania w zależności od przeprowadzanych eksperymentów.
- Rama główna (MHP103.01)
- Rama główna składa się głównie z mobilnego dwustronnego podwozia, panelu operacyjnego, układu pneumatycznego i zespołu szuflad.
- Mobilne dwustronne podwozie wykonane jest z profilu aluminiowego z centralną rowkowaną płytą po każdej stronie do mocowania komponentów.
- Szuflady zapewniają oszczędność miejsca do przechowywania różnych elementów
- Trenażer jest dostarczany z uchwytem na kable po prawej i lewej stronie trenażera.
- Panel operacyjny
- Panel operacyjny systemu znajduje się w górnej części systemu treningowego.
- Panel operacyjny zawiera główny włącznik/wyłącznik trenażera, diodę LED wskazującą zasilanie, przycisk awaryjny, włącznik/wyłącznik sprężarki powietrza, główny wyłącznik zabezpieczający i diodę LED wskazującą przeciążenie.
Główny zestaw eksperymentów
- Zrozumienie użycia przekaźników w obwodach pneumatycznych.
- Zrozumienie użycia timerów w obwodach pneumatycznych.
- Zrozumienie użycia selektorów w obwodach pneumatycznych.
- Zrozumienie użycia przycisku w obwodach pneumatycznych.
- Trener może również wykonać więcej eksperymentów w oparciu o wybrane opcje.
Komponenty
- Układ pneumatyczny jest zasilany przez dostarczoną sprężarkę powietrza i zbiornik powietrza w dolnej kabinie trenażera.
- Jednostka jest dostarczana z rozdzielaczem powietrza do dystrybucji powietrza w różnych częściach obwodów pneumatycznych.
- Dane techniczne:
- Sprężarka powietrza
- Pojemność: 50 L
- Ciśnienie: 8 bar
- Tłumik sprężarki
- Rozdzielacz powietrza
- Sprężarka powietrza
- Każda strona jednostki edukacyjnej jest wyposażona w panel sterowania, który zawiera różne moduły dla klasycznych komponentów sterujących, zasilaczy, lampek sygnalizacyjnych i wyświetlaczy cyfrowych.
- Panel sterowania znajduje się w górnej części trenażera i składa się z 8 różnych modułów w następujący sposób:
- Moduł przycisków
- Przyciski służą do sterowania otwieraniem i zamykaniem zaworów elektromagnetycznych.
- Napięcie wejściowe: 220 VAC / 24 VDC
- Moduł selektorów
- Elektory służą do sterowania otwieraniem i zamykaniem zaworów elektromagnetycznych.
- Napięcie wejściowe: 220 VAC / 24 VDC
- Moduł przekaźników
- Przekaźniki służą do sterowania elektrozaworami poprzez zatrzaskiwanie
- Napięcie wejściowe: 24 VDC
- Licznik cyfrowy
- Licznik cyfrowy służy do zliczania czasu powtarzania procesu.
- Szybka reakcja
- Wysoka dokładność wyświetlania: ±0,3%
- Napięcie wejściowe: 24-48VDC
- Czas: 20 ms
- Moduł timera
- Timery są używane do kontroli czasu procesów poprzez kontrolę czasu działania elektromagnesów zaworów.
- Napięcie wejściowe: 24-48VDC
- Czas opóźnienia: 1 – 99 sek
- Moduł LED
- Diody LED są używane jako wskaźniki działania komponentów i jako alarmy w przypadku awarii.
- Napięcie wejściowe: 24 VDC
- Moduł brzęczyka
- Brzęczyki są używane jako wskaźniki działania komponentów i jako alarmy w przypadku awarii.
- Napięcie wejściowe: 24 VDC
- Zasilanie
- Dwie linie wyjściowe 24 V używane do zasilania modułów centrali alarmowej.
- Napięcie wejściowe: 85 – 265 V AC (47 – 63 Hz).
- Napięcie wyjściowe: 24 V DC, odporne na zwarcia.
- Prąd wyjściowy: maks. 5 A.
- Moduł przycisków
- W systemie dostępne są różne cylindry, takie jak:
- Siłownik jednostronnego działania
- Maks. ciśnienie: 8 bar
- Skok: 100 mm – 120 mm
- Siłownik dwustronnego działania
- Maks. ciśnienie: 8 bar
- Skok: 100 mm – 120 mm
- Analogowy czujnik ciśnienia
- Napięcie robocze: 24VDC
- Zakres działania: 0 – 10 bar
- Czujnik indukcyjny
- Napięcie robocze: 24vdc
- Wyjście: PNP
- Czułość: 8mm
- Czujnik pojemnościowy
- Napięcie robocze: 24vdc
- Wyjście: PNP
- Czułość: 8mm
- Czujnik optyczny
- Napięcie robocze: 24vdc
- Wyjście: PNP
- Regulowana czułość
- Elektryczny wyłącznik krańcowy lewy uruchamiany rolką
- Styk: 1NC, 1NO
- 240V, 3A
- Elektryczny wyłącznik krańcowy prawy uruchamiany rolką
- Styczniki: 1NC, 1NO
- 240V, 3A
- Siłownik jednostronnego działania
- Więcej czujników można dostosować opcjonalnie i dostarczyć na życzenie klienta.
-
- Pneumatyczny zestaw eksperymentalny (MHP103. 05.01)
- Różne moduły pneumatyczne są dostarczane w systemie, takie jak cylindry, zawory i manometry.
- Pneumatyczny zestaw eksperymentalny składa się z następujących modułów:
-
- Zawór regulacji ciśnienia
- Zakres ciśnienia: 1,5 – 8 barów
- Jednokierunkowy zawór regulacji przepływu
- Maksymalne ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Zawór szybkiego wydechu
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Miernik ciśnienia
- Zakres ciśnienia: 0 – 10 bar
- Zawór regulacji ciśnienia
3/2-drożny zawór przyciskowy (NO)
-
- 2 zawory pozycyjne
- Maks. ciśnienie: 8 bar
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
-
- 3/2-drożny zawór przyciskowy (NC)
- 2 zawory pozycyjne
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 3/2-drogowy awaryjny zawór przyciskowy (NC)
- Dane techniczne
- 2 zawory pozycyjne
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Dane techniczne
- 5/2-drożny przełącznikowy zawór selekcyjny
- Mechanizm sterujący: Przełącznik obrotowy
- Liczba portów: 5/2
- Maksymalne ciśnienie robocze: 8 bar
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Zawór przełączający 3/2-drogowy (NC)
- Mechanizm sterujący: Przełącznik obrotowy
- Liczba portów: 3/2
- Maksymalne ciśnienie robocze: 8 bar
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Zawór przełączający 3/2-drogowy (NO)
- Mechanizm sterujący: Przełącznik obrotowy
- Liczba portów: 3/2
- Maksymalne ciśnienie robocze: 8 bar
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Zawór 3/2-drogowy, jednostronnie uruchamiany pneumatycznie (sprężyna powrotna)
- Dane techniczne
- Maksymalne ciśnienie robocze: 8 barów
- Temperatura robocza: 5°C +50°C
- Dane techniczne
- Zawór pneumatyczny 5/2-drogowy, uruchamiany pneumatycznie, jednostronnie
- Ciśnienie robocze: 2. 5 do 10 barów
- Temperatura pracy: -5°C +70°C 3/2-drogowy zawór pneumatyczny, sprężynowy zawór zwrotny (N/C)
- 5/2-drogowy zawór pneumatyczny, sprężynowy zawór zwrotny
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 5/3-drogowy zawór powietrzny
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 2x 3/2-drożny zawór wyłącznika krańcowego (NO/NC)
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- ZawórAND
- Dane techniczne
- Maks. zakres ciśnienia: 8 bar
- Dane techniczne
- ZawórOR
- Dane techniczne
- Maks. zakres ciśnienia: 8 bar
- Dane techniczne
- Zawór zwrotny powietrza
- Dane techniczne
- Maks. zakres ciśnienia: 8 bar
- Dane techniczne
- Pneumatyczny zestaw eksperymentalny (MHP103. 05.01)
Więcej elementów pneumatycznych może być opcjonalnie dostosowanych i dostarczonych na życzenie klienta.
- Elektropneumatyczny zestaw eksperymentalny (MHP103.05.02)
- Różne moduły elektropneumatyczne są dostarczane w systemie, takie jak cylindry, zawory i manometry.
- Elektropneumatyczny zestaw eksperymentalny składa się z następujących modułów:
- Jednodrogowy zawór sterujący przepływem
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Wydajność: 0 – 120 l/min
- 2/2-drożny zawór suwakowy
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- Zawór zwrotny pilotowy
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 3/2-drogowy pojedynczy zawór elektromagnetyczny (NC)
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 3/2-drożny pojedynczy zawór elektromagnetyczny (NO)
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 5/2-drożny pojedynczy zawór elektromagnetyczny
- Maks. ciśnienie: 8 barów
- Temperatura pracy: 5°C +50°C
- 5/2-drożny podwójny zawór elektromagnetyczny
- Ciśnienie robocze: 8 barów
- Temperatura robocza: 5°C +50°C
- 5/3-drożny zawór elektromagnetyczny
- Ciśnienie robocze: 8 barów
- Temperatura robocza: 5°C +50°C
- 2/2-drożny pojedynczy zawór elektromagnetyczny
- Ciśnienie robocze: 8 barów
- Temperatura robocza: 5°C +50°C
- Jednodrogowy zawór sterujący przepływem
- Więcej komponentów elektropneumatycznych można dostosować opcjonalnie i dostarczyć na żądanie klienta.
- Zestaw PLC (MHP103.05.03)
- Zestaw PLC można opcjonalnie dodać do systemu, umożliwiając uczestnikom szkolenia sterowanie przeprowadzanymi eksperymentami za pomocą systemu PLC zamiast PID.
- SIMATIC S7-1200, CPU 1214C
- 14 wejść cyfrowych
- 10 wyjść cyfrowych
- 2 wejścia analogowe
- Wymagane do działania (brak w zestawie)
- Komputer laboratoryjny
- Licencja Tia portal v17
- Zestaw PLC można opcjonalnie dodać do systemu, umożliwiając uczestnikom szkolenia sterowanie przeprowadzanymi eksperymentami za pomocą systemu PLC zamiast PID.
Marka
BEDO
