Technologia wysokiego napięcia w pojazdach A2.7.2.5

Zapytaj o produkt +

Opis

Technologia wysokiego napięcia w pojazdach A2.7.2.5

Pojazdy hybrydowe i elektryczne: systemy szkoleniowe do szkolenia motoryzacyjnego

W LEYBOLD systemy szkolenia electromobility są idealne do stosowania w szkoleniu mechatronicznych pojazdów samochodowych inżynierów wszystkich dyscyplin, ale oczywiście w dziedzinie „ systemu i technologii wysokiego napięcia ”. Systemy szkoleniowe można również doskonale wykorzystać w szkoleniu techników, mistrzów i inżynierów.

Ponieważ w przeszłości elektronika samochodowa była w większości nieszkodliwa, obecnie konieczne jest podnoszenie świadomości na temat niebezpiecznych napięć pod napięciem, a nowe środki i procedury bezpieczeństwa muszą być przekazywane w ukierunkowany sposób.

Stawia to nowe wymagania przed rzemieślnikami, inżynierami mechatronikami samochodowymi i edukatorami w dziedzinie elektromobilności. Wyzwaniem jest praca z napięciem w rzeczywistych warunkach, przy jednoczesnym zapewnieniu, że trenerzy są tak bezpieczni, jak to możliwe podczas zajęć.

LD DIDACTIC opracował w tym celu trenażer, który można praktycznie wykorzystać do ćwiczenia odłączania pojazdów elektrycznych od źródeł zasilania. Urządzenie nadaje się do pokazów prowadzonych przez trenera/instruktora, jak również do praktycznej praktyki zawodowej prowadzonej przez praktykantów/studentów. Firmy świadczące usługi techniczne (np. ADAC), centra testowe (TUV, Dekra), ratownicy (straż pożarna, THW) lub użytkownicy mogą również skorzystać z tej koncepcji szkoleniowej, wykorzystując ją do przygotowania swojej profesjonalnej kadry do tego innowacyjnego segmentu technologii motoryzacyjnej rynek.

 

 

 

 

1 739 947 Trenażer wysokiego napięcia PEV

Panel szkoleniowy, w którym w praktyce można stosować komponenty wysokiego napięcia do pojazdów elektrycznych. Urządzenie nadaje się do demonstrowania przez instruktora / nauczyciela, a także do wykorzystania jako praktyczne ćwiczenie przez stażystów / studentów.

Systemy są zaprojektowane tak, aby pomiary mogły być wykonywane na częściach z napięciem i bez. Wszystkie pomiary / ćwiczenia są w stanie bezpiecznie wykonywać dla osoby wykonującej je nawet bez specjalnego wyposażenia ochronnego. Izolacja komponentów HV pod obciążeniem jako sytuacja uczenia się może być również wykonywana bezpiecznie, gdzie widoczny jest efekt łuku podczas zerwania kabla wysokiego napięcia. Po zerwaniu kabla wysokiego napięcia należy uzupełnić i zainstalować nowy kabel.

Zawartość:

  • Normy i wytyczne bezpieczeństwa, przepisy bezpieczeństwa
  • Budowa sieci elektrycznych
  • Dwunapięciowy system elektryczny
  • System połączeń do kabla HV
  • Funkcjonalność napędów elektrycznych
  • Przepisy dotyczące zapobiegania wypadkom
  • Oryginalna wtyczka mostkowania bezpieczeństwa i linia bezpieczeństwa
  • Sprawdź napięcie HV
  • Urządzenie monitorujące dla linii pilota / blokady
  • Przełączany sygnał awaryjny z analizą
  • Sprawdź rezystancję izolacji
  • Środki ochronne w pojazdach silnikowych
  • Określenie „Pojazd wewnętrznie bezpieczny pod względem HV”
  • Proces aktywacji
  • Izolacja
  • Zagrożenia spowodowane narażeniem na prąd elektryczny
  • Systemy ładowania i tryby pracy
  • Kryteria stosowania urządzeń testowych
  • Wysokonapięciowy przetwornica DC /DC
  • Sprężarka a/c obciążenia wysokiego napięcia

Zintegrowany wyłącznik usterek pozwala stworzyć równe warunki działania dla eksperymentów. Istnieje możliwość aktywowania ich na urządzeniu

Potencjalne błędy:

  • Uszkodzona linia bezpieczeństwa
  • Zbyt niska rezystancja izolacji (ostrzeżenie)
  • Odporność na izolację zbyt niska (wyłączenie)
  • Zbyt duża odporność na kontakt
  • Zbyt duża odporność na kontakt
  • Wadliwe rozładowanie kondensatora

Wyraźna trójkolorowa lampka sygnalizacyjna, wskazuje stan operacyjny osobie monitorującej. Urządzenie jest zabezpieczone przez przycisk zatrzymania awaryjnego, a poziomy dostępu są aktywowane za pomocą przełącznika klawiszy. Elementy sterujące i przełączniki są rozmieszczone bocznie i zabezpieczone zamykanymi drzwiami. Skrzynki zaciskowe do podłączenia 3 wysokonapięciowych trójfazowych linii prądowych są zakryte i zabezpieczone przez kontrolowane i wymienne okna z pleksiglasu.

Panel szkoleniowy jest drukowany w kolorze fotorealistycznym i zaprojektowany z odpowiednimi etykietami ostrzegawczymi. Wszystkie zespoły funkcyjne, jak również poziomy napięcia są więc graficznie podświetlone i wyraźnie widoczne.

Trzy światła ostrzegawcze na panelu przednim wskazują usterki izolacji, usterki z zasilaniem wysokim napięciem, a także usterki linii pilotowej. Gniazda pomiarowe są w pełni zaprojektowane jako gniazda bezpieczeństwa 4 mm.

Parametry techniczne:

  • Napięcie zasilania: 3×400 VAC, 10 A, 50 Hz
  • Złącze zasilania męskiego gniazda CEE 400 V/16 A, 6h
  • Napięcie DC HV: ~200 VDC
  • Napięcie pokładowe pojazdu: 12 V=
  • Gniazdo ładowania EV: Typ 2
  • Tryby: Wył.
  • Silnik elektryczny o mocy nominalnej: 0,3 kW
  • Maksymalny prąd silnika: 3 * 0,2 A (2 * 0,7 A przez mniej niż 30 s)
  • Napięcie silnika elektrycznego: 3×230 VAC
  • Waga: aplikacja. 40 kg (~ 90 funtów)

 

Marka

Leybold

Firma produkuje zestawy edukacyjne do kształcenia akademickiego oraz szkolenia zawodowego z zakresu fizyki, chemii, biologii oraz elektroniki, elektrotechniki, automatyki, telekomunikacji, maszyn elektrycznych, odnawialnych źródeł energii i fotoniki, jest częścią grupy LD Didactic.