Opis
Trener aktywnego zawieszenia to konstrukcja stołowa do demonstrowania trudności związanych z aktywnym sterowaniem dla modelu ćwierć samochodu. Uczestnicy szkolenia mogą uczyć się w unikalny, praktyczny sposób, który jest istotny dla obecnego przemysłu motoryzacyjnego w tym obiekcie. Nowoczesna technologia jest nauczana poprzez eksperyment z aktywnym zawieszeniem, który dał początek nowej generacji pojazdów. Wykorzystując aktywnie sterowany siłownik zamontowany na osi zawieszenia, technologia aktywnego zawieszenia jest wykorzystywana w przemyśle motoryzacyjnym do ciągłego zarządzania pionowym ruchem koła pojazdu. Podobne technologie zostały również zastosowane w wózkach kolejowych w celu zwiększenia zdolności pociągów do pokonywania zakrętów i postrzegania przez pasażerów zmniejszonego przyspieszenia.
Zakres dostawy
- Active Suspension Trainer (MC105)
- Twarda instrukcja obsługi
- Oprogramowanie Bedo
Opcje
Szczegóły techniczne
- Trener aktywnego zawieszenia demonstruje trudności związane z aktywną kontrolą dla modelu ćwierć samochodu.
- Trener aktywnego zawieszenia składa się z trzech mas, które są podtrzymywane przez system sprężyn i poruszają się wzdłuż wałów ze stali nierdzewnej za pomocą łożysk liniowych.
- Nadwozie pojazdu jest podtrzymywane nad zawieszeniem i jest reprezentowane przez następujące masy:
- Górna masa (niebieska).
- Dolna masa (srebrna) reprezentuje drogę.
- Środkowa masa (czerwona) reprezentuje jedną z opon samochodu.
- Dolna płyta jest obsługiwana przez mocny silnik prądu stałego przymocowany do śruby pociągowej i systemu transmisji kablowej
- Górna masa jest połączona z wysokiej jakości silnikiem prądu stałego za pośrednictwem kabestanu, aby symulować aktywny system zawieszenia, który może dynamicznie korygować ruchy generowane przez drogę.
- Trener składa się z: regulowanej masy i sztywności sprężyny
- Trzy bardzo dokładne enkodery służą do pomiaru pozycji dolnej i górnej masy, a także ugięcia zawieszenia.
- Bezszczotkowy silnik prądu stałego o mocy 226 W jest podłączony do kabestanu w celu aktywnej kontroli zawieszenia.
- Szczotkowany silnik prądu stałego o mocy 70 W jest podłączony do mechanizmu napędu pasowego w celu uruchomienia drogi.
- Ciężar i sztywność sprężyny można regulować. Pomiary akcelerometru są wykorzystywane jako wejście sensoryczne.
- Reagujący mechanizm napędu pasowego może symulować ruch drogi.
- Do napędzania siłowników, gdy potrzebna jest responsywna kontrola prądu, należy użyć liniowych układów wzmacniaczy prądu.
- Oprócz przyspieszenia badań, wzmacniacz zmniejsza martwe pasmo i niższy poziom szumów, z których znane są wzmacniacze PWM.
- Jednostka edukacyjna jest wyposażona w oprogramowanie umożliwiające uczestnikom szkolenia sterowanie systemem.
Eksperymenty
- Analiza układów dwumasowych, sprężyn i amortyzatorów.
- Zrozumienie wymagań sterowania istotnych dla przemysłu (komfort jazdy, skok zawieszenia, prowadzenie na drodze).
- Zapoznanie się z wyprowadzaniem modelu dynamicznego.
- Identyfikacja reprezentacji przestrzeni stanu systemu.
- Znajomość modelu funkcji transferu systemu.
- Demonstracja analizy systemu w pętli otwartej przy użyciu sygnału przemiatania/chirp.
- Demonstracja symulacji systemu sprzężenia zwrotnego stanu w pętli zamkniętej.
- Zrozumienie kontroli sprzężenia zwrotnego stanu przy użyciu LQR.
- Implementacja kontroli sprzężenia zwrotnego stanu opartej na LQR na aktywnym zawieszeniu.
Marka
BEDO
