Trenażer aktywnego zawieszenia

Zapytaj o produkt +
SKU: (MC105) Kategoria:

Opis

Trener aktywnego zawieszenia to konstrukcja stołowa do demonstrowania trudności związanych z aktywnym sterowaniem dla modelu ćwierć samochodu. Uczestnicy szkolenia mogą uczyć się w unikalny, praktyczny sposób, który jest istotny dla obecnego przemysłu motoryzacyjnego w tym obiekcie. Nowoczesna technologia jest nauczana poprzez eksperyment z aktywnym zawieszeniem, który dał początek nowej generacji pojazdów. Wykorzystując aktywnie sterowany siłownik zamontowany na osi zawieszenia, technologia aktywnego zawieszenia jest wykorzystywana w przemyśle motoryzacyjnym do ciągłego zarządzania pionowym ruchem koła pojazdu. Podobne technologie zostały również zastosowane w wózkach kolejowych w celu zwiększenia zdolności pociągów do pokonywania zakrętów i postrzegania przez pasażerów zmniejszonego przyspieszenia.

Zakres dostawy

  • Active Suspension Trainer (MC105)
  • Twarda instrukcja obsługi
  • Oprogramowanie Bedo

Opcje

Szczegóły techniczne

  • Trener aktywnego zawieszenia demonstruje trudności związane z aktywną kontrolą dla modelu ćwierć samochodu.
  • Trener aktywnego zawieszenia składa się z trzech mas, które są podtrzymywane przez system sprężyn i poruszają się wzdłuż wałów ze stali nierdzewnej za pomocą łożysk liniowych.
  • Nadwozie pojazdu jest podtrzymywane nad zawieszeniem i jest reprezentowane przez następujące masy:
    • Górna masa (niebieska).
    • Dolna masa (srebrna) reprezentuje drogę.
    • Środkowa masa (czerwona) reprezentuje jedną z opon samochodu.
  • Dolna płyta jest obsługiwana przez mocny silnik prądu stałego przymocowany do śruby pociągowej i systemu transmisji kablowej
  • Górna masa jest połączona z wysokiej jakości silnikiem prądu stałego za pośrednictwem kabestanu, aby symulować aktywny system zawieszenia, który może dynamicznie korygować ruchy generowane przez drogę.
  • Trener składa się z: regulowanej masy i sztywności sprężyny
  • Trzy bardzo dokładne enkodery służą do pomiaru pozycji dolnej i górnej masy, a także ugięcia zawieszenia.
  • Bezszczotkowy silnik prądu stałego o mocy 226 W jest podłączony do kabestanu w celu aktywnej kontroli zawieszenia.
  • Szczotkowany silnik prądu stałego o mocy 70 W jest podłączony do mechanizmu napędu pasowego w celu uruchomienia drogi.
  • Ciężar i sztywność sprężyny można regulować. Pomiary akcelerometru są wykorzystywane jako wejście sensoryczne.
  • Reagujący mechanizm napędu pasowego może symulować ruch drogi.
  • Do napędzania siłowników, gdy potrzebna jest responsywna kontrola prądu, należy użyć liniowych układów wzmacniaczy prądu.
  • Oprócz przyspieszenia badań, wzmacniacz zmniejsza martwe pasmo i niższy poziom szumów, z których znane są wzmacniacze PWM.
  • Jednostka edukacyjna jest wyposażona w oprogramowanie umożliwiające uczestnikom szkolenia sterowanie systemem.

Eksperymenty

  • Analiza układów dwumasowych, sprężyn i amortyzatorów.
  • Zrozumienie wymagań sterowania istotnych dla przemysłu (komfort jazdy, skok zawieszenia, prowadzenie na drodze).
  • Zapoznanie się z wyprowadzaniem modelu dynamicznego.
  • Identyfikacja reprezentacji przestrzeni stanu systemu.
  • Znajomość modelu funkcji transferu systemu.
  • Demonstracja analizy systemu w pętli otwartej przy użyciu sygnału przemiatania/chirp.
  • Demonstracja symulacji systemu sprzężenia zwrotnego stanu w pętli zamkniętej.
  • Zrozumienie kontroli sprzężenia zwrotnego stanu przy użyciu LQR.
  • Implementacja kontroli sprzężenia zwrotnego stanu opartej na LQR na aktywnym zawieszeniu.

Marka

BEDO

BEDO - Innovating Education BEDO oferuje całe spektrum rozwiązań edukacyjnych, które usprawniają naukę w zakresie inżynierii i edukacji technologicznej, centrów szkolenia zawodowego i szkół technicznych, a także edukacji STEM. W ich ofercie znajdą Państwo sprzęt edukacyjny, symulatory, interaktywne multimedia, programy edukacyjne, oprogramowanie do szkoleń symulacyjnych, internetowe systemy nauczania, systemy zarządzania klasami, laboratoria wirtualnej rzeczywistości 3D i meble laboratoryjne.