Tunel aerodynamiczny sterowany komputerowo C30
Komputerowo sterowany tunel aerodynamiczny C30 umożliwia użytkownikowi przeprowadzenie zaawansowanych badań w zakresie aerodynamiki, w tym eksperymentów z warstwą graniczną, wizualizacji przepływu, rozkładu ciśnienia, badania turbulencji oraz oferuje możliwość opracowania własnych profili aerodynamicznych do badań.
Opis
Komputerowo sterowany tunel aerodynamiczny C30 umożliwia użytkownikowi przeprowadzenie zaawansowanych badań w zakresie aerodynamiki, w tym eksperymentów z warstwą graniczną, wizualizacji przepływu, rozkładu ciśnienia, badania turbulencji oraz oferuje możliwość opracowania własnych profili aerodynamicznych do badań.
Sterowany komputerowo tunel aerodynamiczny C30 umożliwia użytkownikowi przeprowadzenie zaawansowanych badań w dziedzinie aerodynamiki, w tym eksperymentów z warstwą graniczną, wizualizacji przepływu, rozkładu ciśnienia, badania turbulencji oraz oferuje możliwość opracowania własnych profili aerodynamicznych do testowania.
Tunel aerodynamiczny posiada wyjątkowe cechy, takie jak sterowanie komputerowe, zdalna obsługa, rejestracja danych i wykreślanie wykresów w czasie rzeczywistym.
System zapewnia również wyraźną wizualizację każdego testowanego modelu dzięki architekturze części roboczej wykonanej z przezroczystego materiału oraz kompaktowej konstrukcji wszystkich komponentów.
Cechy i funkcje
- Badanie rozwoju warstwy granicznej na płycie płaskiej
- Badania wizualizacji przepływu wokół cewki aerodynamicznej
- Pomiar rozkładu ciśnienia wokół profilu lotniczego przy różnych kątach natarcia
- Pomiar rozkładu ciśnienia wokół cylindra
- Pomiar siły nośnej i oporu powietrza na profilu aerodynamicznym ze szczeliną na krawędzi natarcia i klapą na krawędzi spływu
- Pomiary prędkości i rozkładu ciśnienia za pomocą statycznej rurki Pitota i sondy odchylenia
- Pomiar oporu dla wybranych modeli o różnych kształtach, ale o wspólnej średnicy równikowej
- Demonstracja trzepotania spirali aerodynamicznej
- Kalibracja wskaźnika prędkości w tunelu aerodynamicznym przy użyciu statycznej rurki Pitota i manometru pochyłego lub elektronicznego
- Badanie śladu aerodynamicznego za cylindrem lub profilem aerodynamicznym przy użyciu rakla do pomiaru śladu aerodynamicznego
- Demonstracja zjawiska warstwy granicznej* (*Wymagane dodatkowe akcesoria w zależności od doświadczenia)