Opis
Trener do określania sprawności przekładni został zaprojektowany do badania sprawności mechanicznej różnych przekładni i porównywania ich. Trenażer składa się z silnika napędowego, hamulca mechanicznego, hamulca elektromagnetycznego, przekładni ślimakowej i stożkowej.
Dane techniczne
- Silnik napędowy z ogniwem obciążnikowym
- Silnik
- 3-fazowy silnik indukcyjny
- Moc wyjściowa: 1. 5 HP
- Prędkość wyjściowa: 3000 obr/min
- Czujnik wagowy
- Czujnik wagowy 20 kg, 200 N
- Dokładność wyświetlania siły 0,1 N
- Ramię czujnika wagowego: 115 mm
- Czujnik prędkości (dołączony do silnika napędowego)
- Czujnik prędkości: 3000 obr/min
- Przekładnia ślimakowa
- Przełożenie i = 10
- Przekładnia stożkowa
- Przełożenie i = 4,2
- Hamulec mechaniczny
- tarcie bębna
- Celka obciążeniowa
- Celka obciążeniowa 50 kg, 500 N
- Wyświetlacz siły z dokładnością do 0. 1N
- Ramię ogniwa obciążnikowego: 88 mm
Zakres dostawy
- Moduł pomiaru sprawności przekładni (DN – 019)
- Twarda kopia instrukcji obsługi
Opcje
Szczegóły techniczne
- Trener jest kompletnym systemem testowym z jednostką sterującą, jednostkami napędowymi i hamulcowymi oraz dwoma różnymi biegami.
- Trener składa się z ramy roboczej ze szczelinami do łatwego montażu i demontażu dowolnego systemu.
- Moc napędowa i hamowania są obliczane w celu określenia wydajności.
- Wyposażony silnik napędowy to 3-fazowy silnik indukcyjny o mocy 1,5 KM, 3000 obr / min ze zmienną prędkością za pomocą przetwornicy częstotliwości.
- Prędkość silnika napędowego można regulować za pomocą pokrętła prędkości silnika, prędkość jest automatycznie wyświetlana na wyświetlaczu cyfrowym.
- Czujnik zbliżeniowy jest przymocowany do silnika napędowego w celu pomiaru prędkości silnika i wyświetlania jej (w obr./min).
- Czujnik obciążenia przymocowany do silnika napędowego, hamulca mechanicznego i hamulca mechanicznego mierzy siłę napędu / hamowania w kilogramach siły.
- Mechaniczny hamulec jest dostępny z dołączoną sprężyną do regulacji poziomu hamowania.
- Do testowania dostępna jest przekładnia stożkowa o przełożeniu 4,2 i przekładnia ślimakowa o przełożeniu 10.
- Charakterystyczne właściwości przekładni są dostosowane do wydajności silnika.
- Jednostka sterująca składa się z włącznika/wyłącznika, przycisku awaryjnego, gniazda silnika napędowego, gniazda czujnika prędkości, gniazda czujnika obciążenia napędu i gniazda czujnika obciążenia hamulca.
- Jednostka sterująca zawiera również pokrętło regulacji prędkości silnika, włącznik / wyłącznik silnika, cyfrowy wyświetlacz prędkości silnika, wyświetlacz prądu wzbudzającego i wyświetlacz siły napędu / hamulca.
- Elastyczne sprzęgła łączą przekładnię z silnikiem napędowym i hamulcem.
- Trener jest wyposażony w różne śruby i nakrętki do mocowania dowolnego urządzenia na ramie roboczej.
Doświadczenia
- Wyznaczanie sprawności przekładni stożkowej przy użyciu hamulca elektromagnetycznego.
- Wyznaczanie sprawności przekładni stożkowej przy użyciu hamulca mechanicznego
- Wyznaczanie sprawności przekładni ślimakowej przy użyciu hamulca elektromagnetycznego
- Wyznaczanie sprawności przekładni ślimakowej przy użyciu hamulca mechanicznego
Marka
BEDO
BEDO - Innovating Education
BEDO oferuje całe spektrum rozwiązań edukacyjnych, które usprawniają naukę w zakresie inżynierii i edukacji technologicznej, centrów szkolenia zawodowego i szkół technicznych, a także edukacji STEM.
W ich ofercie znajdą Państwo sprzęt edukacyjny, symulatory, interaktywne multimedia, programy edukacyjne, oprogramowanie do szkoleń symulacyjnych, internetowe systemy nauczania, systemy zarządzania klasami, laboratoria wirtualnej rzeczywistości 3D i meble laboratoryjne.
