VB 4500M Silnik hybrydowy TOYOTA 1NZE-FXE HYBRID SYNERGY DRIVE – benzynowy i elektryczny (na stojaku z kółkami ) – manualny
Produkt dostępny na zamówienie
Opis
- Układ hybrydowy Toyota (THS) ma dwa źródła mocy, silnik benzynowy i silnik elektryczny.
- THS odzyskuje energię, która inaczej jest tracona, na ciepło w układzie hamulcowym i wykorzystuje ją do uzupełnienia energii silnika spalinowego. MG1 (silnik – prądnica 1) generuje moc elektryczną i rozrusza silnik;
- MG2 (silnik – prądnica 2) napędza pojazd. Podczas zmniejszania prędkości koła napędzają MG2, który działa jako prądnica mocy odzysku. THS używa różne tryby do osiągnięcia najbardziej wydajnej pracy w odpowiedzi na warunki jazdy.
- VB 4500
Główna specyfikacja techniczna:
- 4 cylindry
- Pojemność skokowa: 1500 cc
- DOHC wałek rozrządu
- 4 zawory na cylinder
- łańcuch rolkowy
- Układ VVT-I (Variable Valve Timing with intelligence) elektronicznie sterowane zawory dolotowe
- Elektroniczny wielopunktowy układ wtrysku z przepustnicą
- Silnik elektryczny
- Silnik planetarny
- Prądnica
- Pas transmisyjny (CTV)
- Skrzynia biegów
- Grupa różnicowa
- Kolektor wydechowy z sondą Lambda
Silnik jest zamontowany na stojaku z kółkami i jest napędzany ręcznie za pomocą korby umieszczonej na silniku cieplnym i na silniku elektrycznym w celu symulowania różnych cykli.