Opis
Kompletny zestaw na kółkach składający się z dwóch stron (dla ucznia po jednej stronie i nauczyciela po drugiej stronie), wyposażony jest w asynchroniczny silnik klatkowy oraz hamulec używany do symulowania typowych usterek.
System umożliwia wykonanie poleceń i zadań stworzonych przez nauczycieli chcących zaproponować metodę diagnozowania usterek.
Usterki symulowane są poprzez załączenie przez nauczyciela odpowiedniego przełącznika. Uczniowie mogą wykonywać pomiary lub testy w celu wykrycia typu usterki całkowicie bezpiecznie, niezależnie od typu usterki. Usterek można szukać po stronie ucznia i na zaciskach. Stanowisko izolowane jest od źródła zasilania poprzez zastosowanie transformatora separującego. Dodatkowo odtworzony jest system uziemienia TT w celach bezpieczeństwa. Ponadto usterki izolacji wykrywane są i zabezpieczone przez mechanizm różnicowy 30 mA.
W celu ochrony użytkowników i urządzeń zastosowane zostały wszelkie środki bezpieczeństwa (usterki w opisie jednostki nauczycielskiej).
Dodatkowo do stanowiska dostarczony jest osobny laboratoryjny woltomierz analogowy AC w klasie dokładności 0.5, o długości skali 135 mm, wyposażony w zaciski laboratoryjne.
DANE TECHNICZNE
Strona nauczyciela
Nauczyciel używa swojego zamykanego obszaru (dostęp poprzez drzwi zamykane na kluczyk), aby skonfigurować usterkę
i następnie aktywować ją za pomocą odpowiedniego przełącznika. Strona nauczyciela niedostępna dla ucznia, wyposażona jest w przełączniki z lampkami diodowymi informującymi o typie symulowanej i aktywnej usterki.
Stanowisko umożliwia symulowanie następujących usterek:
- 3 usterki dotyczące <<uszkodzonej cewki>>. Rezystor jest połączony szeregowo z cewką by zmienić jej impedancję. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki
- 3 usterki dotyczące <<odcięcia zasilania cewki>>. Zasilanie jest odcięte. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki.
- 3 usterki dotyczące <<zwarcie na cewce>>. Dwie cewki są jednocześnie zwierane. 1 przełącznik na wariant lub 3 przełączniki.
- 3 usterki dotyczące <<uziemienia cewki>>. Cewka zostaje uziemiona. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki.
- 1 usterka hamulca. Zasilanie hamulca parkingowego zostaje odcięte.
Strona ucznia
Ten zamykany obszar służy do rozpoczęcia symulacji. Panel kontrolny studenta jest prostszy od nauczyciela, zapewnia prawdziwe i proste wskazówki obsługi. Oznacza to, że szukanie usterek, testowanie i obsługa są identyczne do tych występujących w przyszłej pracy. Strona ucznia wyposażona w przeźroczystą obudowę, lampki sygnalizacyjne, przyciski bezpieczeństwa.
Opis ogólny stanowiska:
- Metalowa szafka w kolorze szarym o wymiarach 670 x 750 x 1180 mm wewnątrz z zabudowaną instalacją zasilającą silnik.
Szafka podzielona na dwie strony z jednej strona dla ucznia, z drugiej strona nauczyciela. Nad szafką znajduje się blat odporny na zarysowania oraz wysoką temperaturę do 300 stopni C, o grubości 40 mm, na którym zainstalowany jest silnik. Silnik zasilany jest z szafki pod blatem. Na blat wyprowadzony jest przycisk bezpieczeństwa
- Wymiary całkowite: 670 x 750 x 1180 mm. Waga: 136 kg
- Laminowany blat: 670 x 750 mm
- Stanowisko na 4 kółkach ø 80 mm
- Stanowisko zasilane poprzez 3-fazowe przyłącze na 5 m kablu sieciowym
OPRACOWANE ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE PRZEPROWADZENIA ĆWICZEŃ W PODRĘCZNIKU
System umożliwia przeprowadzenie zadań praktycznych. System dostarczany jest z podręcznikiem zawierającym ćwiczenia oraz opis ich wykonywania dla ucznia i nauczyciela. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE PRZEPROWADZENIA PODRĘCZNIKU
- Przecięte uzwojenie
- Zwarcie uzwojenia
- Przebicie do uzwojenia
- Uszkodzone uzwojenie
- Układ kontroli odcięcia hamulca