Wykrywanie i usuwanie usterek w silniku REF: MOTODIAG

Zapytaj o produkt +

Opis

Kompletny zestaw na kółkach składający się z dwóch stron (dla ucznia po jednej stronie i nauczyciela po drugiej stronie), wyposażony jest w asynchroniczny silnik klatkowy oraz hamulec używany do symulowania typowych usterek.

System umożliwia wykonanie poleceń i zadań stworzonych przez nauczycieli chcących zaproponować metodę diagnozowania usterek.

Usterki symulowane są poprzez załączenie przez nauczyciela odpowiedniego przełącznika. Uczniowie mogą wykonywać pomiary lub testy w celu wykrycia typu usterki całkowicie bezpiecznie, niezależnie od typu usterki. Usterek można szukać po stronie ucznia i na zaciskach. Stanowisko izolowane jest od źródła zasilania poprzez zastosowanie transformatora separującego. Dodatkowo odtworzony jest system uziemienia TT w celach bezpieczeństwa. Ponadto usterki izolacji wykrywane są i zabezpieczone przez mechanizm różnicowy 30 mA.

W celu ochrony użytkowników i urządzeń  zastosowane zostały wszelkie środki bezpieczeństwa (usterki w opisie jednostki nauczycielskiej).

Dodatkowo do stanowiska dostarczony jest osobny laboratoryjny woltomierz analogowy AC w klasie dokładności 0.5, o długości skali 135 mm, wyposażony w zaciski laboratoryjne.

 

DANE TECHNICZNE

Strona nauczyciela

Nauczyciel używa swojego zamykanego obszaru (dostęp poprzez drzwi zamykane na kluczyk), aby skonfigurować usterkę

i następnie aktywować ją za pomocą odpowiedniego przełącznika. Strona nauczyciela niedostępna dla ucznia, wyposażona jest w przełączniki z lampkami diodowymi informującymi o typie symulowanej i aktywnej usterki.

Stanowisko umożliwia symulowanie następujących usterek:

  • 3 usterki dotyczące <<uszkodzonej cewki>>. Rezystor jest połączony szeregowo z cewką by zmienić jej impedancję. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki
  • 3 usterki dotyczące <<odcięcia zasilania cewki>>. Zasilanie jest odcięte. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki.
  • 3 usterki dotyczące <<zwarcie na cewce>>. Dwie cewki są jednocześnie zwierane. 1 przełącznik na wariant lub 3 przełączniki.
  • 3 usterki dotyczące <<uziemienia cewki>>. Cewka zostaje uziemiona. 1 przełącznik na fazę lub 3 przełączniki.
  • 1 usterka hamulca. Zasilanie hamulca parkingowego zostaje odcięte.

Strona ucznia

Ten zamykany obszar służy do rozpoczęcia symulacji. Panel kontrolny studenta jest prostszy od nauczyciela, zapewnia prawdziwe i proste wskazówki obsługi. Oznacza to, że szukanie usterek, testowanie i obsługa są  identyczne do tych występujących w przyszłej pracy. Strona ucznia wyposażona w przeźroczystą obudowę, lampki sygnalizacyjne, przyciski bezpieczeństwa.

Opis ogólny stanowiska:

  • Metalowa szafka w kolorze szarym o wymiarach 670 x 750 x 1180 mm wewnątrz z zabudowaną instalacją zasilającą silnik.

Szafka podzielona na dwie strony z jednej strona dla ucznia, z drugiej strona nauczyciela. Nad szafką znajduje się blat odporny na zarysowania oraz wysoką temperaturę do 300 stopni C, o grubości 40 mm, na którym zainstalowany jest silnik. Silnik zasilany jest z szafki pod blatem. Na blat wyprowadzony jest przycisk bezpieczeństwa

  • Wymiary całkowite: 670 x 750 x 1180 mm. Waga: 136 kg
  • Laminowany blat: 670 x 750 mm
  • Stanowisko na 4 kółkach ø 80 mm
  • Stanowisko zasilane poprzez 3-fazowe przyłącze na 5 m kablu sieciowym

OPRACOWANE ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE PRZEPROWADZENIA ĆWICZEŃ W PODRĘCZNIKU

System umożliwia przeprowadzenie zadań praktycznych. System dostarczany jest z podręcznikiem zawierającym ćwiczenia oraz opis ich wykonywania dla ucznia i nauczyciela. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE PRZEPROWADZENIA PODRĘCZNIKU

  • Przecięte uzwojenie
  • Zwarcie uzwojenia
  • Przebicie do uzwojenia
  • Uszkodzone uzwojenie
  • Układ kontroli odcięcia hamulca

Marka

Langlois

Langlois specjalizuje się w produkcji pomocy technodydaktycznych dla szkolnictwa zawodowego oraz wyższych uczelni technicznych. Francuska firma.