Opis
Energia w elektrowni wiatrowej to edukacyjny symulator, który służy do badania przemiany energii kinetycznej wiatru w energię elektryczną. Symulator ten pokazuje proces wytwarzania energii wiatrowej.
Dane techniczne
Wentylator osiowy
- Maksymalny przepływ objętościowy: 10 m3/s
- Maksymalna moc: 5,5 kW
- Prędkość wiatru: 20 m/s
Elektrogenerator synchroniczny z magnesami trwałymi
- Typ generatora: 3-fazowy generator synchroniczny z magnesami trwałymi
- Napięcie bez obciążenia: 30 V
- Prąd znamionowy: 20 A
- Prędkość znamionowa: 1000 obr./min
- Moc znamionowa: 0,5 kW
Wirnik
- Regulacja łopatek wirnika: -5…15°
Szczegóły techniczne
- Trener edukacyjny składa się z emulatora energii wiatrowej i jednostki sterującej do wyświetlania i kontrolowania prędkości wiatru w celu symulacji rzeczywistego scenariusza generowania wiatru i określenia wydajności elektrowni wiatrowej.
- Jednostka sterująca jest w stanie regulować prędkość wiatru i wyświetlać zmierzone wartości wiatru, prędkości wirnika, napięcia i prądu.
- Kąt łopatek wiatru można łatwo regulować.
- Jednostka jest zamocowana na kółkach jezdnych, aby ułatwić jej ruch wewnątrz laboratorium, te kółka jezdne są wyposażone w hamulce, aby zapobiec ślizganiu się trenażera podczas pracy, jednostka jest malowana elektrolitycznie i zabezpieczona przed rdzą.
Eksperymenty
- Symulacja procesu generowania energii wiatrowej.
- Zbadaj wpływ prędkości wiatru na generowaną energię
Zakres dostawy
- Zaawansowany system szkoleniowy emulatora energii wiatrowej (RE108)
- Instrukcja obsługi w wersji papierowej
Niezbędne do działania
- To Perform the trainer experiments you must choose one of the following systems:
Marka
BEDO
BEDO - Innovating Education
BEDO oferuje całe spektrum rozwiązań edukacyjnych, które usprawniają naukę w zakresie inżynierii i edukacji technologicznej, centrów szkolenia zawodowego i szkół technicznych, a także edukacji STEM.
W ich ofercie znajdą Państwo sprzęt edukacyjny, symulatory, interaktywne multimedia, programy edukacyjne, oprogramowanie do szkoleń symulacyjnych, internetowe systemy nauczania, systemy zarządzania klasami, laboratoria wirtualnej rzeczywistości 3D i meble laboratoryjne.
