Wyświetlanie wszystkich wyników: 4

  • A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI)

    A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI) W jednoiskrowej cewce zapłonowej cewka zapłonowa i świeca zapłonowa tworzą zwartą jednostkę. Jedna strona uzwojenia wtórnego jest uziemiona, a z drugą stronę łączy się bezpośrednio ze świecą zapłonową. Tak więc żaden pojemnościowy czujnik napięcia nie może być podłączony do przewodu świecy zapłonowej. Panel pojedynczego systemu zapłonu iskrowego został wyposażony w…

  • A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS)

    A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS) Postęp w dziedzinie systemów zapłonowych od konwencjonalnej cewki (CI) i tranzystorowego (TI) do elektronicznego (EI) i w pełni elektronicznego (FI) zapłonu nastąpił od 1982 roku. Rozdzielanie wysokiego napięcia jest czysto mechaniczne w zapłonie EI, a czysto elektronicznie w FI. W tym ostatnim systemie nie ma części zużywających się. Wyprzedzenie zapłonu…

  • A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK

    A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK Zapłon tranzystorowy został opracowany w wyniku ograniczonej mocy przełączania przerywacza. Zastosowano w nim elektroniczne przełączniki wysokiej mocy oraz układy sterujące. Bezstykowy zapłon tranzystorowy pobiera impulsy zgodnie z : zasadą indukcji (TI-I) oraz zasadą Halla (TI-H)  

  • A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik

    A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik Układy zapłonowe z elementami obrotowymi, dzisiaj dość rzadko stosowane, są niezbędne do zrozumienia istoty zapłonu. Zamontowane w klasycznym stylu na panelu edukacyjnym testy zapłonu można uruchomić bez jakiegokolwiek zagrożenia. Uwzględniają one odstęp styków, szczelinę miedzy elektrodami, ciśnienie sprężania czy zakłócenia w kompresji.