Wyświetlanie wszystkich wyników: 10

  • Technologia wysokiego napięcia w pojazdach A2.7.2.5

    Technologia wysokiego napięcia w pojazdach A2.7.2.5 Pojazdy hybrydowe i elektryczne: systemy szkoleniowe do szkolenia motoryzacyjnego W LEYBOLD systemy szkolenia electromobility są idealne do stosowania w szkoleniu mechatronicznych pojazdów samochodowych inżynierów wszystkich dyscyplin, ale oczywiście w dziedzinie „ systemu i technologii wysokiego napięcia ”. Systemy szkoleniowe można również doskonale wykorzystać w szkoleniu techników, mistrzów i inżynierów….

  • A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio

    A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio Rozwój radia był tak samo ekscytujący jak komponentów związanych z silnikiem. Wszystko rozpoczęło się od odbiorników lampowych z systemem wyszukiwania w 1953 roku. Pod koniec lat 50-tych wprowadzono zamiast lamp tranzystory co znacznie zmniejszyło ciężar oraz objętość tych urządzeń. Odbiór stereo pojawił się w 1969 roku razem z  kasetami magnetofonowymi,…

  • A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów

    A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów Ponieważ konwencjonalne oświetlenie pojazdów jest przeznaczone do jazdy po prostej drodze, zakręty lub boczne uliczki nie są optymalnie oświetlane podczas skręcania. Dlatego inżynierowie opracowali systemy, które poruszają reflektorami w zależności od położenia kierownicy, początkowo mechanicznie, a później także elektrycznie. System ten jest nadal znany jako “dynamiczne światła doświetlające zakręty”. Statyczne światła…

  • A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów

    A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów Jest to szczególnie wygodne podczas wyprzedzania: Zmiana pasa ruchu, jak również powrót do szeregu samochodów są wyraźnie sygnalizowane przez wielokrotne użycie kierunkowskazów, zgodnie z wymogami niemieckiego kodeksu drogowego (STVO) zawartymi w §5. Pojazdy z tyłu otrzymują wystarczające ostrzeżenie, a przejeżdżający kierowca może w pełni skoncentrować się na ruchu drogowym….

  • A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC

    A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC Pojazd silnikowy stał się częścią codziennego życia dla dzisiejszych kierowców. Dotyczy to licznych właścicieli , którzy chcieliby korzystać ze wspólnych urządzeń przenośnych oraz sprzętu powszechnego użytku w swoim samochodzie. Modele samochodów muszą być więc wyposażone w gniazda 230 V. Alternatywnie są możliwe różne rozwiązania, które dostarczają  prąd 230…

  • A2.1.3.4 Reflektor z oświetleniem LED

    A2.1.3.4 Reflektor z oświetleniem LED LED-y (Light Emitting Diodes) były najpierw używane jako kierunkowskazy z tyłu pojazdu, super jasne diody LED mogą być również stosowane w reflektorach jako światło główne. Diody LED w przeciwieństwie do  lamp halogenowych i ksenonowych oferują dużo wyższą wydajność, dłuższą żywotność, a przede wszystkim większe możliwości w projektowaniu samochodów.   Zastosowanie…

  • A2.1.3.2 System dodatkowy kontroli przyczepy

    A2.1.3.2 System dodatkowy kontroli przyczepy Używając systemy oświetleniowe sterowane przez magistralę CAN z elektryczną jednostką sterującą, gniado do wtyczki od przyczepy nie może być po prostu połączone równolegle do świateł tylnych. W rzeczywistości wymagane jest podłączenie właściwej jednostki do topologii CAN.  

  • A2.1.3.1 System oświetleniowy z magistralą danych CAN

    A2.1.3.1 System oświetleniowy z magistralą danych CAN Z pomocą większej transmisji danych w obrębie  sieci w silniku samochodowym, zespoły sterujące przejmują także   zarządzanie oświetleniem i układem elektrycznym w nowoczesnych samochodach osobowych. System edukacyjny składa się z przełącznika na kolumnie kierowniczej z  zespołem sterującym oraz systemem elektrycznym do włączania przednich i tylnych świateł. Może on być…

  • A2.1.1.2 Alternator

    A2.1.1.2 Alternator Prądnica trójfazowa – znana także jako alternator – to maszyna indukcyjna pracująca jak generator , który w zależności od prędkości wirnika, wytwarza trójfazowy prąd zmienny w polu elektrycznym. Ponieważ układ elektryczny jest zaprojektowany jako system zasilany prądem stałym, więc napięcie trójfazowe musi być ciągle prostowane. Technologia sterowania również jest tu istotna: napięcie powinno…

  • A2.1.1.1 Monitorowanie zużycia energii

    Akumulator samochodowy jest podstawowym składnikiem układu elektrycznego. Panel edukacyjny „monitorowanie zużycia energii”  zawiera interfejs diagnostyczny magistrali danych z funkcją zarządzania energią akumulatora. Składa się on z oprogramowania oraz modułu z danymi akumulatora (BDM), usytuowanego bezpośrednio na ujemnym biegunie akumulatora  i  podłączonego do diagnostycznego interfejsu za pomocą magistrali LIN. BDM za pośrednictwem czujników rejestrujących wartość prądu,…