Wyświetlanie 781–792 z 820 wyników

  • A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio

    A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio Rozwój radia był tak samo ekscytujący jak komponentów związanych z silnikiem. Wszystko rozpoczęło się od odbiorników lampowych z systemem wyszukiwania w 1953 roku. Pod koniec lat 50-tych wprowadzono zamiast lamp tranzystory co znacznie zmniejszyło ciężar oraz objętość tych urządzeń. Odbiór stereo pojawił się w 1969 roku razem z  kasetami magnetofonowymi,…

  • A2.3.3.1 Świeca żarowa, system podgrzewania – SILNIK

    A2.3.3.1 Świeca żarowa, system podgrzewania – SILNIK Silniki wysokoprężne w większości przypadków posiadają systemy z zapłonem samoczynnym. Zimą olej napędowy nie jest jednak wystarczająco podgrzany. Do jego samozapalenia komora spalania potrzebuje wyższą  temperaturę. Pomagają w tym świece żarowe, szczególnie typu ołówkowego. Są one przymocowane w komorze wstępnej lub wirowej tak, że wtryskiwane paliwo odparowuje na…

  • A2.3.2.1 Układ wtryskowy – SILNIK

    A2.3.2.1 Układ wtryskowy – SILNIK System LH mototronic jest montowany w klasycznym panelu do badań z okablowaniem z tyłu. Taka konfiguracja pozwala na badanie wszystkich elementów zapłonu i kontrolę wtrysku. Zainstalowano w nim następujące czujniki: przepływomierz masy powietrza potencjometr przepustnicy sondę lambda czujnik temperatury powietrza w silniku czujnik stukania czujnik prędkości i siłowniki pozycjoner prędkości…

  • A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI)

    A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI) W jednoiskrowej cewce zapłonowej cewka zapłonowa i świeca zapłonowa tworzą zwartą jednostkę. Jedna strona uzwojenia wtórnego jest uziemiona, a z drugą stronę łączy się bezpośrednio ze świecą zapłonową. Tak więc żaden pojemnościowy czujnik napięcia nie może być podłączony do przewodu świecy zapłonowej. Panel pojedynczego systemu zapłonu iskrowego został wyposażony w…

  • A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS)

    A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS) Postęp w dziedzinie systemów zapłonowych od konwencjonalnej cewki (CI) i tranzystorowego (TI) do elektronicznego (EI) i w pełni elektronicznego (FI) zapłonu nastąpił od 1982 roku. Rozdzielanie wysokiego napięcia jest czysto mechaniczne w zapłonie EI, a czysto elektronicznie w FI. W tym ostatnim systemie nie ma części zużywających się. Wyprzedzenie zapłonu…

  • A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK

    A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK Zapłon tranzystorowy został opracowany w wyniku ograniczonej mocy przełączania przerywacza. Zastosowano w nim elektroniczne przełączniki wysokiej mocy oraz układy sterujące. Bezstykowy zapłon tranzystorowy pobiera impulsy zgodnie z : zasadą indukcji (TI-I) oraz zasadą Halla (TI-H)  

  • A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik

    A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik Układy zapłonowe z elementami obrotowymi, dzisiaj dość rzadko stosowane, są niezbędne do zrozumienia istoty zapłonu. Zamontowane w klasycznym stylu na panelu edukacyjnym testy zapłonu można uruchomić bez jakiegokolwiek zagrożenia. Uwzględniają one odstęp styków, szczelinę miedzy elektrodami, ciśnienie sprężania czy zakłócenia w kompresji.

  • A2.2.1.2 Rozrusznik

    A2.2.1.2 Rozrusznik Rozrusznik jest maszyną szeregową DC, która może podnieść moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach , aby można było uruchomić silnik spalinowy. Utrzymanie uzyskanej siły z układu elektrycznego wymaga odpowiednio wysokiego prądu oraz przekroju przewodów. Zestaw edukacyjny jest przygotowany do rejestracji krzywej prędkości w funkcji momentu obrotowego. Rozrusznik jest więc obciążony przez hamulec magnetyczny….

  • A2.2.1.1 Silnik wycieraczek

    A2.2.1.1 Silnik wycieraczek The windshield wiper – clear sight, without which nothing goes in the rain! The classic windshield wiper application uses grinding machines for the front wipers. By contrast, the rear window wipers have a pole-changeable operation, since they work predominantly intermittently. An automatic windshield wiper with rain sensor distinctly increases comfort and contributes…

  • A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów

    A2.1.4.3 System doświetlania zakrętów Ponieważ konwencjonalne oświetlenie pojazdów jest przeznaczone do jazdy po prostej drodze, zakręty lub boczne uliczki nie są optymalnie oświetlane podczas skręcania. Dlatego inżynierowie opracowali systemy, które poruszają reflektorami w zależności od położenia kierownicy, początkowo mechanicznie, a później także elektrycznie. System ten jest nadal znany jako „dynamiczne światła doświetlające zakręty”. Statyczne światła…

  • A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów

    A2.1.4.2 Zestaw ćwiczeniowy – system kierunkowskazów That is especially convenient when passing: Lane changes as well as the return into the line of cars is clearly announced by the repeated use of turn signals, as the German Highway Code (STVO) calls for in §5. The vehicles behind receive sufficient warning, and the passing driver can…

  • A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC

    A2.1.4.1 Instalacja elektryczna w samochodzie 230 VAC Pojazd silnikowy stał się częścią codziennego życia dla dzisiejszych kierowców. Dotyczy to licznych właścicieli , którzy chcieliby korzystać ze wspólnych urządzeń przenośnych oraz sprzętu powszechnego użytku w swoim samochodzie. Modele samochodów muszą być więc wyposażone w gniazda 230 V. Alternatywnie są możliwe różne rozwiązania, które dostarczają  prąd 230…