Wyświetlanie 133–144 z 156 wyników

  • A2.4.1.5 System klimatyzacji

    A2.4.1.5 System klimatyzacji Trener klimatyzacji samochodowej pozwala uczniom dowiedzieć się, jak działa typowy system, jednocześnie ucząc się zasad chłodzenia. Korzystając z autentycznych komponentów, uczestnicy kursu uczą się, jak wyszukiwać usterki i serwisować je za pomocą bezpiecznego i dostępnego systemu. Produkt został zaprojektowany specjalnie z myślą o praktycznych szkoleniach i może być również używany przez uczniów…

  • A2.4.1.4 Komputer pokładowy

    A2.4.1.4 Komputer pokładowy Traditional monitoring of fill levels and temperatures occurs with modern control units. Current measurements in conductor loops give information on a worn brake pad. Moreover, various fill level sensors provide data that is shown to the driver optically and/or acoustically. The „on-board computer” educational system monitors: the coolant and the windshield washer…

  • A2.4.1.3 System ćwiczeniowy z magistralą danych CAN

    A2.4.1.3 System ćwiczeniowy z magistralą danych CAN System treningowy z magistralą CAN … klasyka! Łączenie poszczególnych „wysp” z jak najmniejszą liczbą przewodów i pełnym zakresem funkcjonalnym – to było podstawowe zastosowanie magistrali danych CAN w zakresie komfortu. „Wyspy” to drzwi samochodu, każde wyposażone w jednostkę sterującą. Obsługuje ona następujące funkcje: elektryczne szyby system centralnego zamka…

  • A2.4.1.2 System czujników parkowania

    A2.4.1.2 System czujników parkowania The park distance control – also known as back-up warning or Parkpilot – is a useful accessory in the area of comfort electronics. Complex or closed body designs restrict sight forward and backward in many vehicles. The park distance control uses ultrasound sensors to reliably measure the distance to all kinds…

  • A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio

    A2.4.1.1 System nagłośnienia Car radio Rozwój radia był tak samo ekscytujący jak komponentów związanych z silnikiem. Wszystko rozpoczęło się od odbiorników lampowych z systemem wyszukiwania w 1953 roku. Pod koniec lat 50-tych wprowadzono zamiast lamp tranzystory co znacznie zmniejszyło ciężar oraz objętość tych urządzeń. Odbiór stereo pojawił się w 1969 roku razem z  kasetami magnetofonowymi,…

  • A2.3.3.1 Świeca żarowa, system podgrzewania – SILNIK

    A2.3.3.1 Świeca żarowa, system podgrzewania – SILNIK Silniki wysokoprężne w większości przypadków posiadają systemy z zapłonem samoczynnym. Zimą olej napędowy nie jest jednak wystarczająco podgrzany. Do jego samozapalenia komora spalania potrzebuje wyższą  temperaturę. Pomagają w tym świece żarowe, szczególnie typu ołówkowego. Są one przymocowane w komorze wstępnej lub wirowej tak, że wtryskiwane paliwo odparowuje na…

  • A2.3.2.1 Układ wtryskowy – SILNIK

    A2.3.2.1 Układ wtryskowy – SILNIK System LH mototronic jest montowany w klasycznym panelu do badań z okablowaniem z tyłu. Taka konfiguracja pozwala na badanie wszystkich elementów zapłonu i kontrolę wtrysku. Zainstalowano w nim następujące czujniki: przepływomierz masy powietrza potencjometr przepustnicy sondę lambda czujnik temperatury powietrza w silniku czujnik stukania czujnik prędkości i siłowniki pozycjoner prędkości…

  • A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI)

    A2.3.1.4 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (SSI) W jednoiskrowej cewce zapłonowej cewka zapłonowa i świeca zapłonowa tworzą zwartą jednostkę. Jedna strona uzwojenia wtórnego jest uziemiona, a z drugą stronę łączy się bezpośrednio ze świecą zapłonową. Tak więc żaden pojemnościowy czujnik napięcia nie może być podłączony do przewodu świecy zapłonowej. Panel pojedynczego systemu zapłonu iskrowego został wyposażony w…

  • A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS)

    A2.3.1.3 Bezrozdzielaczowy system zapłonowy (DIS) Postęp w dziedzinie systemów zapłonowych od konwencjonalnej cewki (CI) i tranzystorowego (TI) do elektronicznego (EI) i w pełni elektronicznego (FI) zapłonu nastąpił od 1982 roku. Rozdzielanie wysokiego napięcia jest czysto mechaniczne w zapłonie EI, a czysto elektronicznie w FI. W tym ostatnim systemie nie ma części zużywających się. Wyprzedzenie zapłonu…

  • A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK

    A2.3.1.2 Układ zapłonowy z cewką tranzystorową – SILNIK Zapłon tranzystorowy został opracowany w wyniku ograniczonej mocy przełączania przerywacza. Zastosowano w nim elektroniczne przełączniki wysokiej mocy oraz układy sterujące. Bezstykowy zapłon tranzystorowy pobiera impulsy zgodnie z : zasadą indukcji (TI-I) oraz zasadą Halla (TI-H)  

  • A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik

    A2.3.1.1 Wyłącznik układu wyzwalania cewki zapłonowej silnik Układy zapłonowe z elementami obrotowymi, dzisiaj dość rzadko stosowane, są niezbędne do zrozumienia istoty zapłonu. Zamontowane w klasycznym stylu na panelu edukacyjnym testy zapłonu można uruchomić bez jakiegokolwiek zagrożenia. Uwzględniają one odstęp styków, szczelinę miedzy elektrodami, ciśnienie sprężania czy zakłócenia w kompresji.

  • A2.2.1.2 Rozrusznik

    A2.2.1.2 Rozrusznik Rozrusznik jest maszyną szeregową DC, która może podnieść moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach , aby można było uruchomić silnik spalinowy. Utrzymanie uzyskanej siły z układu elektrycznego wymaga odpowiednio wysokiego prądu oraz przekroju przewodów. Zestaw edukacyjny jest przygotowany do rejestracji krzywej prędkości w funkcji momentu obrotowego. Rozrusznik jest więc obciążony przez hamulec magnetyczny….